In-store design - nárůst tržeb po inovaci prodejen

Marketing

In-store design - nárůst tržeb po inovaci prodejen

Co vlastně je in-store design? Definice praví:  ‚‚soubor reklamních prostředků používaných uvnitř prodejny, které jsou určeny k ovlivnění nákupního rozhodnutí nakupujících.‘‘ Patří sem tzv. POS (Point of sale – místo prodeje) a POP (Point of purchase – místo nákupu) materiály. Ty se pak dále dělí na podlahové, nástěnné,  regálové a další prvky. Z desítek konkrétních produktů zmiňme alespoň několik: stojany a displeje, regálové dekorace, poster reklamy a plakáty, světelné reklamy, závěsné poutače, podlahová grafika, výlohová a okenní grafika apod.

Hlavním cílem in-store designu je ovlivnit myšlení návštěvníka obchodu a změnit zaběhlé vzorce jeho nákupního chování směrem k impulzivnímu nákupu. Jak říká Radomír Klofáč, majitel firmy MORIS Design: „In-store design je jedním z nejdynamičtěji rostoucích marketingových segmentů a stále více firem si to uvědomuje. Vyrábíme prostředky, které vydělávají peníze. Dokážeme se dostat zákazníkům do mysli a změnit jejich nákupní chování z plánovaného na impulzivní. Když děláme konstrukce, víme, proč to má tento tvar i barvu, jak to funguje a co to mezi lidmi způsobí.“  Jeho slova dokládá i fakt, že rebranding TETA přinesl MORIS Design zlatou sošku v EFFIE – prestižní soutěži v oblasti komerčních komunikace.

Základní premisa a idea jakéhokoliv marketingu je jednoduchá: musí to prodávat. Je ale složitější ji převést do praxe a ještě těžší je nenechat se ukolébat úspěchem, ale pravidelně jej opakovat a stále inovovat a zlepšovat své metody. Marketéři se často střídají na různých pozicích a s fyzickým prodejem produktu často ani nepřijdou do kontaktu. Manažery obchodů zase postihuje provozní slepota a chyby v prodejnách mnohdy ani nevidí. Tuto ‚‚bublinu‘‘ mezi klíčovými články, které mají zásadní vliv na úspěch či neúspěch obchodování, vyplňuje právě kvalitní in-store design.

Vše začíná tzv. store checkem přímo na místě, při kterém se zjišťuje, jak se zákazníci v prodejně chovají.  Následuje diskuze s klienty, kde se řeší nedostatky a potřebné změny. Vytvořit zbrusu nový design obchodu či celé sítě netrvá dlouho a ceny se příliš neliší. U jednotlivých obchodů jde o tři měsíce a cena se pohybuje okolo stovek tisíc. V případě rozsáhlé sítě to trvá okolo půl roku a design může stát i přes milion.

A jak často by se měly prodejny inovovat? ‚‚Určitá lhostejnost časem postihne i zákazníky. Vzhled stojanů by se měl proto měnit každé tři roky a interiér každých pět. Někdy pomůže i malá změna, třeba vymalovat jinou barvou a změnit polohu regálů. Nejdál je u nás v in-store designu segment módy. I elektra pochopila, jak na to, a stávají se z nich takové showroomy. Velké rezervy naopak vidím třeba u klasických domácích potřeb. I obyčejné železářství může vypadat úplně špičkově,‘‘ říká Klofáč.

A jaké jsou pak nejčastěji chyby, kterých se obchodnicí dopouštějí? Často je to v oblasti prodejních stojanů, mezi obvyklé nedostatky podle Klofáče patří to, že stojany jsou výraznější než samotné zboží. Bývají špatně nasvícené, zákazník nepochopí, co se tam prodává, a když pár kusů vezme, ostatní začnou padat. Často jsou také neodborně smontované nebo se kvůli nekvalitním materiálům začínají rozpadat. Správná není ani snaha o přílišnou univerzálnost, která končí třeba tím, že malé lahvičky končí v třiceticentimetrových regálech.

 

Doporučujeme

Pivovar Radegast

Pivovar Radegast

Uvažujete o uspořádání firemní akce či akce pro Vaše klienty v netradičním prostředí s unikátní atmosférou a hledáte vysokou kvalitu technického zázemí a služeb? V pivovaru Radegast Vám nabízíme k pronájmu prostory Návštěvnického centra. VYUŽIJTE: Atraktivní prostory pro semináře, firemní či soukromé akce...
Agentura Orange s.r.o.

Agentura Orange s.r.o.

Fullservisová komunikační agentura, nabízející pokrytí všech tradičních i moderních forem marketingové komunikace. Jsme tým s nápady na téma "co dělat, aby se více prodávalo", využíváme kreativy v managementu a marketingu v oblasti podpory prodeje, PR a internetové a mobilní komunikace. Nabízíme kompletní...
Ballooning by Event Factory

Ballooning by Event Factory

Ballooning – dech beroucí vzdušní akrobacie na héliovém balonu o průměru 7 metrů, který stoupá do výšky a je zachycený pouze na 2 lanech. Pod balonem se vznáší akrobatka, která se s výjimečnou lehkostí dobývá výšky, vyzařuje magii létání a předvádí choreograficky dokonalou akrobacii na nejvyšší úrovni....
Beline.cz - Stojan na květiny Frustum

Beline.cz - Stojan na květiny Frustum

FRUSTUM - MODERNÍ STOJAN NA KVĚTINY OD BELINE.CZ Frustum je designový stojan na květiny, který vám umožní uspořádat květiny do plasticke kompozice a dodat interiéru útulnější vzhled. Je vhodný do moderních i klasických interiérů díky svému neutrálnímu a minimalistickému provedení. Využijte skvělých...
Event Factory

Event Factory

Jsme agentura specializující se na eventmarketingové aktivity, firemní akce, sales promotion a direct marketing obecně. Důraz klademe na originální a netradiční provedení akcí, rádi se pohybujeme i v oblasti guerillamarketingu. Kampaně i jednotlivé projekty realizujeme po celé republice na klíč. Většinu kampaní...
Vertical Show by Event Factory

Vertical Show by Event Factory

Repertoár vertikálního „tance“ na fasádách domů zahrnuje ukázky skoků, fascinující partnerskou akrobatiku, ale i elegantní prvky z klasického baletu. Na míru lze připravit i tématické a scénické výjevy -fotbalové utkání, běžecký závod, jedoucí automobil nebo jiné fascinující momenty. Toto vystoupení...
Vodní koule by Event Factory

Vodní koule by Event Factory

Elegantní vodní balet v rozměrné skleněné kouli.Dvě akrobatky předvádějí uměleckou půvabnou vodní show.Plynulé pohyby „mořských panen“ splývají s vodou a vlna nadšení ovládne publikum. Díky speciálním kostýmům, individuální choreografii sladěnou s hudbou a světelnými efekty se tato show stává...
Zámek Loučeň

Zámek Loučeň

V srdci krásné a poklidné polabské přírody, v oblasti, které se říká Svatojiřský les, nabízí své služby zámek Loučeň. V citlivě zrekonstruovaném areálu návštěvníka prování komorník Otta Bouda historickými interiéry a vypráví o životě šlechty a knížecí rodiny Thurn-Taxisů na loučeňském zámku. Ne jen pro...

Servisní část

Vše na jednom místě. V tomto oddílu naleznete veškeré odkazy a formuláře potřebné pro Vaše přihlášení nebo novou registraci uživatele portálu, objednávku newsletteru nebo pro přidání Vaší firmy do katalogu.

Objednávka předplatného nebo služeb portálu


Zobrazit Všeobecné obchodní podmínky

 

Tiráž

Event&promotion, s.r.o.
Opletalova 4, Praha 1, 110 00
Česká republika info@event-promotion.cz

Vydavatel:
Tomáš Brázda - managing director
brazda@event-promotion.cz

Redakce a inzerce

Redakce:
Jan Kačer - šéfredaktor
redakce@event-promotion.cz

Inzerce:
inzerce@event-promotion.cz

Správa katalogu:
katalog@event-promotion.cz

Objednejte si e-mailový NEWSLETTER
(v servisní části výše)
Web: www.event-promotion.cz

Web by VisionWorks