Běžné chyby vystavovatelů a 10 tipů, jak se jim vyhnout

12.09.2017 | Marketing

Běžné chyby vystavovatelů a 10 tipů, jak se jim vyhnout

1. Mám „výstavní“ marketingový plán Zásadním výchozím bodem je existence marketingového plánu akce, který ale - pozor - bude v souladu s vaším firemním strategickým marketingovým plánem. To znamená, že byste měli vědět, čeho přesně chcete dosáhnout účastí na veletrhu. Cíle mohou být různé: od zvýšení podílu na trhu se stávajícími uživateli přes zavedení nové služby, produktu po oslovení spotřebitelů na novém trhu. Zkrátka a dobře držet se známého hesla: „Vím, co chci.“ 2. Mám plán propagaceDalší významným prvkem na cestě k úspěšné účasti na veletrhu je její propagace, a to - před akcí (pre-show promotion), při akci (at-show promotion) a po ní (post-show promotion). Většině vystavovatelů se nepodaří pokrýt všechny tři zmíněné oblasti. Ačkoliv tomu v mnohých případech brání rozpočtová omezení, nebojte se navrhnout smysluplné hlavní téma či zprávu, které byste chtěli v souvislosti s veletrhem vzkázat cílovým skupinám prostřednictvím reklamy, PR, direct mailu, sponzoringu a internetu.

3. Používám direct mail efektivněDirect mail je pro vystavovatele stále jeden z nejpopulárnějších nástrojů propagace. Snažte se jej adresovat nejen na kontakty ze seznamů pořadatelů akce, ale také na svou vlastní kontaktní síť a databázi zákazníků. Ideálně 4 týdny před zahájením akce třikrát po sobě v pravidelných intervalech, abyste zvýšili pravděpodobnost toho, že si adresát pozvánku přečte. 

4. Podněcuji účastníky k návštěvě mého stanovištěV záplavě stánků s fascinujícími službami a produkty se ujistěte, že poskytujete návštěvníkům skutečný důvod k Vám přijít. Účastníci veletrhů jsou lační po novinkách, nejnovějších technologiích a aplikacích, které jim ušetří čas a/nebo peníze. Dokonce i když ničím novým neoplýváte, zkuste svou nabídku propagovat z jiného – nového úhlu.

5. Promýšlím, čím své návštěvníky obdarujiReklamní dárky vašeho stanoviště by měli návštěvníky zaujmout a motivovat. Díky nim zvýšíte povědomí o vaší společnosti a činnosti, kterou se zabýváte. To, co si od vás návštěvník odnese, chápejte jako projev vděku a uznání.  6. Komunikuji s médiiPublic relations patří mezi nákladově - efektivní a úspěšné metody pro generování velkých objemů přímých dotazů a prodejů . Před konáním akce požádejte pořadatele o úplný seznam médií a zjistěte si, která média plánují speciální vydání nebo přílohu k akci. Rozešlete tiskové zprávy zaměřené na to, co je ve vašem portfoliu nového. Připravte si press-kit s užitečnými informacemi o trendech v odvětví, o nových technologií a statistikách. Nezapomeňte připojit kvalitní produktové fotografie a klíčové firemní kontakty. 

7. Vyčnívám z davuVzhledem k tomu, že jsou veletrhy obvykle monotématické, je poněkud oříškem vyčnívat z davu ostatních vystavovatelů. Nicméně myslete alespoň na to, že byste měli vyvolávat u návštěvníků zvědavost, což se Vám „kopírováním“ konkurenčního stánku nejspíš nepodaří.

8. Můj stánek = marketingový nástrojVaším exponátem na výstavní ploše prohlašujete kdo je vaše společnost, co děláte a jak to děláte. Cílem výstavy je přilákat návštěvníky k vašemu stanovišti, tak abyste mohli naplnit své marketingové cíle z bodu 1.  Kromě toho , že jste vytvořili otevřený, příjemný a přátelský prostor, musí být ústředním bodem také komunikace hlavní výhody vašeho produktu. Pomocí obrázků můžete sdělit tisíce slov, zatímco jen velmi málo návštěvníků bude mít čas na čtení prospektů. Vytvořte pro návštěvníky prostřednictvím ukázek a prezentací zážitek, který jim umožní  zapojit co nejvíce smyslů.  9. Prezentační tým = tým ambasadorůVaši lidé reprezentují vaši společnost. Zvolte si na veletrh ty správné a včas jim předejte veškeré užitečné informace, zejména se ujistěte, že vědí, proč se veletrhu účastníte, co budete prezentovat a sdělte jim svá očekávání. Vyvarujte se přeplnění Vašeho stánku s firemními zástupci. 

10. Po akci ihned realizuji follow-upUkončením veletrhu začíná další etapa, kterou příliš neoddalujte, protože s plynoucím časem ztrácí na užitku. Využijte interakce s potencionálním zákazníkem během veletrhu a realizujte s ním další kontakt. 

Zdroj

 

Doporučujeme

Pivovar Radegast

Pivovar Radegast

Uvažujete o uspořádání firemní akce či akce pro Vaše klienty v netradičním prostředí s unikátní atmosférou a hledáte vysokou kvalitu technického zázemí a služeb? V pivovaru Radegast Vám nabízíme k pronájmu prostory Návštěvnického centra. VYUŽIJTE: Atraktivní prostory pro semináře, firemní či soukromé akce...
Agentura Orange s.r.o.

Agentura Orange s.r.o.

Fullservisová komunikační agentura, nabízející pokrytí všech tradičních i moderních forem marketingové komunikace. Jsme tým s nápady na téma "co dělat, aby se více prodávalo", využíváme kreativy v managementu a marketingu v oblasti podpory prodeje, PR a internetové a mobilní komunikace. Nabízíme kompletní...
Ballooning by Event Factory

Ballooning by Event Factory

Ballooning – dech beroucí vzdušní akrobacie na héliovém balonu o průměru 7 metrů, který stoupá do výšky a je zachycený pouze na 2 lanech. Pod balonem se vznáší akrobatka, která se s výjimečnou lehkostí dobývá výšky, vyzařuje magii létání a předvádí choreograficky dokonalou akrobacii na nejvyšší úrovni....
Beline.cz - Stojan na květiny Frustum

Beline.cz - Stojan na květiny Frustum

FRUSTUM - MODERNÍ STOJAN NA KVĚTINY OD BELINE.CZ Frustum je designový stojan na květiny, který vám umožní uspořádat květiny do plasticke kompozice a dodat interiéru útulnější vzhled. Je vhodný do moderních i klasických interiérů díky svému neutrálnímu a minimalistickému provedení. Využijte skvělých...
Event Factory

Event Factory

Jsme agentura specializující se na eventmarketingové aktivity, firemní akce, sales promotion a direct marketing obecně. Důraz klademe na originální a netradiční provedení akcí, rádi se pohybujeme i v oblasti guerillamarketingu. Kampaně i jednotlivé projekty realizujeme po celé republice na klíč. Většinu kampaní...
Vertical Show by Event Factory

Vertical Show by Event Factory

Repertoár vertikálního „tance“ na fasádách domů zahrnuje ukázky skoků, fascinující partnerskou akrobatiku, ale i elegantní prvky z klasického baletu. Na míru lze připravit i tématické a scénické výjevy -fotbalové utkání, běžecký závod, jedoucí automobil nebo jiné fascinující momenty. Toto vystoupení...
Vodní koule by Event Factory

Vodní koule by Event Factory

Elegantní vodní balet v rozměrné skleněné kouli.Dvě akrobatky předvádějí uměleckou půvabnou vodní show.Plynulé pohyby „mořských panen“ splývají s vodou a vlna nadšení ovládne publikum. Díky speciálním kostýmům, individuální choreografii sladěnou s hudbou a světelnými efekty se tato show stává...
Zámek Loučeň

Zámek Loučeň

V srdci krásné a poklidné polabské přírody, v oblasti, které se říká Svatojiřský les, nabízí své služby zámek Loučeň. V citlivě zrekonstruovaném areálu návštěvníka prování komorník Otta Bouda historickými interiéry a vypráví o životě šlechty a knížecí rodiny Thurn-Taxisů na loučeňském zámku. Ne jen pro...

Servisní část

Vše na jednom místě. V tomto oddílu naleznete veškeré odkazy a formuláře potřebné pro Vaše přihlášení nebo novou registraci uživatele portálu, objednávku tištěného časopisu a newsletteru nebo pro přidání Vaší firmy do katalogu. Odkazy na sociální sítě a firemní e-mail naleznete ve spodní části stránky.

Objednávka předplatného nebo služeb portálu



Zobrazit Všeobecné obchodní podmínky

 
   

Tiráž

Event&promoiton, s.r.o.
Opletalova 4, Praha 1, 110 00
Česká republika info@event-promotion.cz

Vydavatel:
Tomáš Brázda - managing director
brazda@event-promotion.cz

Redakce a inzerce

Redakce:
Jan Kačer - šéfredaktor
redakce@event-promotion.cz

Inzerce:
inzerce@event-promotion.cz

Kde nás ještě najdete:
Sledujte nás na Facebooku...: Facebook
a také na YouTube...: YouTube kanál
prohlížejte na iPadu a PC: Publero.com
Objednejte si e-mailový NEWSLETTER
(v servisní části výše)
Web: www.event-promotion.cz

Web by VisionWorks